LOS REYES 5-6 ENERO

nu har julklapparna äntligen blivit öppnade!! härligt. det var ritkgit mysigt faktiskt, tidigt på morgonen väckte Jeus mej och sa att  los reyes hade varit här! haha, man tror påt om man vill. alltså, för er som inte har förstått,det vill säga linda som verkade förvånad över att dom inte hade tomte när jag sa det typ igår. dom har ingen tomte här, dom ha något som kallas los reyes . klart för alla?! haha :) los reyes kommer den 5 januari, dom anländer kan man säga, och när dom gör det så är det som en carneval. eller ett tåg med grejer man kan titta på. varje år med ett nytt tema. årets tem var disney, vilken tur jag har! :D så det var alltså olika vagnar med olika disney figurer och  massor barn. barnen kastar karameller. och hårda karameller! alltså, se upp, för jag fick en i huvet som gjorde himla ont! och barnen typ kastar så hårt dom kan med viljan att döda i ögonen!! i detta tåg någon gång kommer de tre reyes . jag tror att det är de tre vise männen. men jag vet inte. något är det. de heter iaf Baltasar, Gaspar och Melchor. man ska välja en och jag valde Baltasar, just för att Aurori också har honom som rey. ja, detta hände alltså på kvällen den 5 januari.
bilder please.

En utav los reyes , jag vet inte vem! haha.

Baltasar,
tyvärr, någon bild på den tredje finns inte.








sen dagen efter, den 6 januari, var det alltså dags att öppna julklapparna. det såg ritkigt mysigt ut när jag vaknade och tittade in i vardagsrummet!
 
LITE JULKLAPPAR OCKSÅ!




stenen får man av los reyes om man varit ett dumt barn. så det var ju himla roligt när jag öppnade paktet och fick höra gapskratten bakom mig! haha. det var roligt faktiskt. nej men julklapparna var ritkigt fina, en del, och dom betyder mycket lixom! mina julklappar till dom var också lyckade. aurori lyssnade på skivan sen och grät för hon tyckte om det så mkt. jag tar det som ett bra betyg!! mm, det blev riktigt bra! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0