GRANADA, 26-28 DECEMBER 2009

jaha, nu äntligen tar jag mig tid för dessa två långa inlägg med bilder och grejer. det tar tid att ladda upp bilder! men ja, här kommer en liten resume av den underbara, första resan jag gjort i spanien!


jaha, resan började klockan 6 på morgonen. vi skulle nämligen ta en buss till Cádiz klockan 7 och därifrån ta en annan buss till Granada klockan 9. mm, det gick ingen annan buss till Cádiz nämligen. väl uppe, klockan 7 står vi vid busshålplatsen. men nu är det ju så att ingen verkligen vet hur san fernando fungerar än, så vi står vid fel hållplats. typiskt. vi tar en taxi till Cádiz, vilket iförsig inte gör så mkt eftersom det är bara några cent dyrare än buss dit. sen går bussresan till Granada väldigt bra! jag satt med Lili och de andra ett steg framför oss! det tog fem timmar men det var bara skönt att sitta med ipoden, snacka lite skit med tjejerna och titta ut genom förnstret!

väl framme vid hotellet, det spöregnar! stora, hårda, blöta droppar. checkar in på hotellet  med 2 stjärnor men borde ha fler så som utsikten var från den i soligt fall underbara balkongen!


ser ni snön på berget!? juuuuuuuulkänsla. nej.

resten av dagen var vi bara på hotellet eftersom det som sagt regnade stenar, men sen när kvällen kom slutade det plötsligt regna så vi fixade till oss för att gå ut och käka och sen kila vidare ute. käkade kina mat som omväxling och gick sen och strosade resten av kvällen. vi hittade iochförsig en jättemysig, tuff, liten cuba bar. där bjöd de på drinkar och vi fick skriva på väggen! haha, jag skrev,- I was here! tönt som jag är. jessen lixom!:)  mötte några trevliga killar sen som vi pratade lite med men annars hände ingenting. vi kom hem sen där framåt 4-5. spanien är mycket senare än sverige får man komma ihåg.
frukost dagen efter på hotellet och sen bar det av till Alhambra  som är en stor typ park. fint, men inget särskilt.






Sen var vi helt döda, och vi hade tur med vädret under dagen som ni ser men sekunden vi klev in på hotellet igen så öppnade sig himlen igen. vi bestämde oss för att köpa mat till hotellet. blev kina igen. mm, så gott och mysigt med mycket prat och skratt på hotellet. klockan 2 somnade vi helt slut allihopa!
dagen efter chekade vi ut klockan 12 för att sen sitta på ett cafe till 2 när bussen mot Cordoba skulle åka iväg!

lite köpt fick jag uppe i Granada, ett leopard linne som jag bara älskar och paljett tights, och en sjal, riktigt snyggt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0