FELIZ AÑO NUEVO

kvällen är över, kvällen var lyckad. skratt, dans, mat, vindruvor och söta barn med sköna föräldrar! jag hade en bra kväll, en bra 1 januari och nu har redan typ 2 dagar gått utav 2010!! tiden går så himla fort! skönt, men lite skrämmande. snart kommer pappa lixom! :D hoppas mamma och johan och lovisa kommer också! <3

så här såg kvällen ut. ungefär. det är svårt att fånga skratten och stämningen på bild.



jag, jag & Alba, Tato & Aurori



Lina & Seabstian & jag, några utav kusinerna, barnen dansar


de tolv vindruvorna man så snabbt skulle trycka i sig. de tolv slagen när klockan slår tolv, varje slag ska man äta en druva. alltså, ganska omöjligt. jag han bara med typ 4, så jag satt och åt vindruvor stressat även klockan 00.04 typ. haha, men nästa år ska jag klara det!



ja, kvällen bestod av mycket mycket dans!

vi kom dit lite sent eftersom det regnade som tusan och ingen kunde gå som vi ville, jag hade trots allt skyhöga klackar att skylla på! när vi kom dit satt alla tills bords. lägenheten var liten men det hindrade ingen från att ha kul och väsnas som om vi var ensamma i hela staden. maten liknade julmaten. kräftor, räkor, chips, bröd, ost och skinka. plockmat som vi svennar kallar det. det var gott. väldigt gott! sen var klockan typ tolv och vi glodde på tvn. sen förberedde vi oss för att käka de tolv vindruvorna som alltsp inte alls representerar de tolv månaderna som jag har trott utan de tolv slagen när klockan slår tolv. på de tolv slagen ska tolv druvor hinnas ätas. svårt, med andra ord. jag klarade det inte. sen bara dansade vi och hade det revligt till ungefär 5 då jag gick hem till Lina och sov där. alltså blev julaftons kvällen senare än nyårsafton. skumt. men kul. dagen efter vaknade jag och Lina vid klockan 2, då var det snabba tag att fixa sig och gå tbx till abuela Manuela för att käka lunch. maten var den samma och dansen och skratten. ett bra nyår alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0