CORDOBA 28-30 DECEMBER 2009

vägen till cordoba var mycket tråkigare än till granada första gången. vägen var krokig, guppig men det var väldigt snyggt utanför. olivträd i rader och vita, små, söta stenhus. väl framme vid hotellet fick vi en chock! hotellet var underbart med STORA bokstöver! alltså, 4 stjärnigt och inte en stjärna för lite! så snyggt var det, så lyxigt och vuxet! haha. här fick inte alla plats i ett rum så jag och lina delade och lili och julia i ett annat som låg vägg i vägg med vårt! det regnade fortfarande i mängder!

På kvällen gick vi ut och käkade italienskt, det blev en fantastiskt god pizza! supergod var den!
dagen efter sov vi till klockan 1, helt slut var vi. men det regnade fortfarande som tusan så det gjorde inte så mycket. tog en lång och riktigt skön duch sen, den bästa duch jag troligen kommer ha på de cirka 5 återstående månaderna och den bästa duch jag haft de här tre och en halv månaderna också! haha. det var underbart! sen käkade vi lunch på mc donalds! kära mc donalds! efter det sen på kvällen gick vi på BIO,  avatar den var grymt bra! så härligt film. nu vill jag bara se den på engelska och förstå de sista detaljerna! bra var den  iaf!

sen nästa dag så åkte jag lina och julia till en moske. lili ville inte följa med utan stannade hemma tokan. jaja, hennes förlust som man brukar säga! mosken var helt fantastisk! så snygg alltså, och helt otroligt stor!




ja, det var lite utav de hundratals bilder som finns på den dagen i mosken. dagen var skitbra verkligen! jag träffade svenskar kanske jag ska tillägga! och herregud! det var känsligt kan jag säga! konstigt, väldigt skumt. men jag börjar gråta efteråt. och jag var typ skakis när jag försiktigt frågade om de kunde ta en bild på oss. prata svenska kunde jag knappt heller, det är svårt att prata spanska och sen helt plötsligt svenska! haha.

sen när vi skulle hem så började det ju såklart spöregna igen.



ja, även det här var en liten uppladdning av alla bilder som finns! de kommer lite åt gången lovar jag.
resan var riktigt härlig. städerna är fina, större med fler och snyggare människor. och människor med lite känsla för kläder. det är det inte alla som har här i san fernando. men jag gillar dom ändå!:)
tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0