JEREZ 29-1-2010

jaha, jag åkte ju då med linas familj till Jerez. har aldrig varit där förut så det var ju trevligt. alltid lika kul med lina och ett plus med hennes familj lixom! däremot har jag svårt att förstå österikiska. men det gick bra! le och se glad ut så charmar man alla!. jaja, vi började med churros, sen tog vi bilden dit. det var lite klurigt att hitta eftersom ingen riktigt känner till vägarna här i spanien. men vihittade. kom fram. tittade runt i staden lite och sen gick vi till hästmusseet som jag och lina hela tiden har velat åka till men aldrig riktigt kommit iväg. vilken grej alltså! herregud, det var fint som bara den och hur tufft som helst. hästarna hur fina som helst och gud så bra ryttarna var! det var riktigt coolt att se! kan ju tillägga att linas föräldrar betalade för mig hela dagen. jag sa danke varje gång de sa ngt till mig. det betyder tack för er stackare som inte fattar. sen käkade vi lunch, pasta, på ngt mysigt utefik, kikade vidare i staden och avslutade med en glass och en väldigt god kaffe! det var länge sen jag drack en riktigt god kaffe så det var gott! Jerez är en jättefin stad! lagom stor med lagom mycket människor. finns grejer att se som är kul men inte överdrivet. jag gillar jerez!
här kommer lite bilder då!




just det. hästmuseet är som en stor , jag menar stor , gård! det har även ett väldigt stort hus/slott. där jag inte ritkigt fatta vad som hände. guiden var på tyska så att linas föräldrar skulle förstå. men fint var det!




slutet av dagen tillbringade vi i conil på stranden. det var härligt. dock den tidpunkt jag drog på mig en förkylning men just tiden på stranden var härlig, veckan efter var som ett surt äpple.
sedan käkade vi middag på mc donalds, en toppen dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0