26 september

Vet ni vad Aurori sa imorse, det var så fint men samtidigt hemskt men det träffade precis rätt! Jag var ledsen, grät som tusan och vi pratade lite. Men sen när vi alla satt vi bordet så började dom prata om mig lite. Då sa hon typ,- Sarah är ledsen, men inte ledsen ledsen utan hon känner smärta. Hon saknar och står sin pappa väldigt nära. Hon är inte ledsen, hon har ont. Det är skillnad.’ Fast på spanska då och ni får ursäkta den icke exakta översättningen, men betydelsen är den samma. Det träffade precis rätt.

Idag är en seg dag, men jag gillar sega lördagar. Hemma hade den varit seg men då hade jag gjort ngt på kvällen, här tror jag det blir lugnt ikväll med. Men Maria i min klass skulle kanske ringa ifall som skulle ut och käka tapas för då kunde jag följa med. Det är ju trevligt men ibland är det så skönt att vara i huset. Jag har precis fixat naglarna och innan det gick jag och Alina och postade brev och köpte lite som vi behövde. Det spöregnar och åskar om vart annat just nu. Jag vaknade vid tio av åskan! Det tror man inte, att det åskar och regnar i spanien! Men det gör det. Därför blev det ingen shopping med Lina, kanske efter lunch om det blir bättre väder, annars tar vi det imorn! Nu ser jag på film och ska snart hjälpa till med maten.
Jag ringde hem imorse, grät så dant och mådde dåligt men varken pappa eller tintin var hemma, Samu svarade. Han sa att jag måste vara stark och att man verkligen växer upp av det här. Det förstår jag att man gör. Mitt problem är bara att jag egentligen inte har viljan. Men just nu vill jag åka hem, men jag vill stanna kvar. Jätte svår sits må jag säga! Men jag kämpar och är stark precis som Samu!
Sen tränade jag idag! Herregud, holy macarony! Ja, hör och häpna! Även jag tränar ibland. Jag har tänkt, jag måste börja se det här som ett förbättrings år igen. Därför tränar jag nu för att bli mer fit tills jag kommer hem. När nu det blir. Men det blir inte idag och inte imorn och därför måste jag träna, dessutom rensar det lite tankar. De följer med svetten ut nästan! Haha. Sen stretchade jag, för jag har inte glömt mitt och Tove på jobbets avtal. Nästa sommar, spagat och split! Och det tar jag på allvar. Nu ska vi äta, sen ska jag duscha och sen kommer Julia hit, hon ska sova här! hon trivs inte med sin familj och vill nog byta. Hon saknar sin familj också så det blir bra om vi ses lite, båda behöver lite stöd! Vi åkte till ett stort köpcenter, tänk stan, sen. Allihop, jag ska köpa så fina grejer som jag kan ha med mig hem sen! <3 fyfan vilka bra affärer det finns, Isabella, när du kommer och hälsar på mig säg sådär om någon vecka eller så, då du ska vi handla! För åh vad fina grejer det finns, billigt också! Jag gillart väldigt mycket! Känns lite som hemma när man går där eftersom det är bra affärer och fräscht! Köpte en plånbok med nitar på, en festklänning med paljetter och ett linne med dragkedja, plus världens finaste örhängen! Silvriga lite slitna, skit snygga! Japp, stilen ska jag inte tappa! :)

I’ll sing it one last time for you, then we really have to go. You have been the only thing that’s right in all I’ve done. And I can barely look at you, but every single time I do I know we make it any way, away from here. Light up, light up as if you had the choice. Even if you cannot here my voice I’ll be right beside you dear.’ Leona Lewis-run


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0