25 september

Jag har tänkt. Allt det här handlar faktiskt om mitt liv. Det är egentligen inget problem, för vems liv är det? Jo, mitt! Och med mitt liv gör jag vad fan jag vill. Jag behöver inte komma med ursäkter varför jag vill åka hem eller varför jag inte vill åka hem. Det är mitt liv och jag behöver inte stå till svars för någonting som jag vill göra med mitt liv. Så länge jag inte dödar folk då! Men om jag vill åka hem så borde jag göra det. Vill jag inte ha det här året i spanien i mitt liv så ska jag inte ha det. Men nu är det så svårt. Just nu vill jag vara här, men jag vill åka hem! Mer än allt, men jag vill ändå vara kvar. Ett tag. Sjukt svårt att förklara! Det jag vill få fram är iaf att det är bara jag som ska ta beslut i mitt liv, jag vill göra mina egna misstag, ångra mina egna saker och känna mina egna känslor. Och lära mig leva med dom, alla misstagen ska väl göra mig till en bättre människa eller hur? Hur ska jag då kunna förbättras om jag inte gör några misstag lixom? Nu vill jag hem, men jag vill ändå vara kvar. Jag lever i nuet. Men kan ändå inte låta bli att tänka på hur länge jag ska vara här. En sak vet jag, nio månader blir det inte!

Idag gick natten så otroligt jävla fort. Vi gick och la oss klockan tolv efter att ha skojat med Jesus lite, han säger att jag och Alina är loca! Galna. Vi säger att han är loco. Ja, töntigt men vad ska man göra när det enda man kan säga när han är sjuk i huvet är loco! Haha. Men de är så rara här! :) Sen vaknade jag och gick på toa sen var klockan vips 7 och vi skulle upp. Så grymt trött är jag på mornarna! Känns som jag har stenar i fötterna! Så trött är jag. Skolan gick inte fort men inte långsamt heller, den gick väl som den skulle. Det ända jag gjorde på alla lektionerna idag var att plugga spanska. Jag gjorde alla häften med dåtid och framtid som jag fått av Lia, det är skit svårt men jag är ju så smart och intelligent! Det är sjukt varmt idag också! Alltså, säkert 30 grader! Vi bestämde i skolan idag att om jag är här när jag fyller år så ska vi ha som en picknick och alla ska ta med ngt som är en vanlig måltid i sitt land, Cristina och Julia ska göra crêpes och tapas. Jag vet inte vad som typiskt för sverige? Jaja, vem vet.
Nu ska vi äta lunch, klockan tre efter skolan! Så sjukt alltså. Sen ska jag nog försöka sola lite mer, bättra på brännan haha! Sen klockan sex bär det av mot salsa kursen som jag ska börja i. en månad kostar 20 euro och det är faktiskt riktigt kul! En månad låter perfekt också, eftersom jag inte vet hur länge jag stannar! Men en månad till iaf. Kanske. Det är en lång promenad till klubben vi dansar i, det är ingen vanlig danslokal utan på en typ krog, jätte mysigt och snyggt därinne! Sen går vi hem, jag ska sova typ skit tidigt idag, direkt efter maten, haha, alltså vid typ 12! Konstigt. Promenaden behövs kan jag säga, det är typ två timmars promenad fram och tillbaka plus att vi ska dansa vilket låter ritkgit bra för figuren och hälsan! :P hejdå! Saknar er mina älskade <3

Fick en plötslig hemlängtan nyss vid matbordet, dom frågade hur mycket en smörgås kostade i skolan och jag svarade att den kostar 70 cent. Då började alba berätta om hur mycket den kostade när hon gick på skolan, jätte lång historia. Allt jag ville säga var,- jaha…… men icke, det kunde jag inte!
Pratade nyss med mamma, hon blev sur när jag sa att det faktiskt är mitt liv som jag borde få göra det som jag mår bäst av med. Sur blev hon och började tjata om pengarna dom betalat. Men vafan, inga pengar i världen är väl lika värt med att jag mår bra och gör det som känns bäst för mig att göra i livet! Åh! Men som sagt, det är mitt liv. Och om jag om ett par månader mår skit och inte pallar längre så åker jag hem. Hon får bli hur sur som helst, för jag känner att jag hör hemma i sverige och vill inte vara någon annanstans än där jag trivs bäst, hemma med dom jag älskar! Hon kan ju inte vara sur föralltid! Åh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0