24 september

Idag vaknade jag tidigt fast det blev så sent igår. Jag vaknade vid halv tio. Vilket iförsig var bra för då hann jag duscha och så innan jag skulle träffa Ainoha och Marco. Vi skulle titta på hästar som gick genom stan. Det var sjukt varmt och vi gick ganska långt för att se dom. De var många hästar och det var väl ganska kul. Dom är iaf väldigt snälla! Sen vid ett ungefär åkte jag, Lina, Alina, Julia, Lily och Hannah till san fernandos strand. Åh, så fint! Sjukt fint alltså! Så snyggt. Har bilder som jag ska försöka visa på ngt sätt. Vi solade och höll på, jag badade till och med fast det är typ oktober! Typ vid 4 tog vi taxi hem och käkade lunch på ngn restaurang. Eftersom det inte fanns ngn meny och vi inte förstod vad han sa så bad jag honom att ge oss en tallrik av varje rätt. Typ. Det blev en tallrik med små små fiskar. Med ben och allt. Det var gott men såg så otroligt äckligt ut! En tallrik med bläckfisk ringar! Gud va det är gott! Älskar det! Sen var den en tallrik med något potatis mos av ngt slag, med morötter och majs. Konstigt men gott. Och såklart fanns det bröd också. Till efterrätt fick vi chokladglass på pinne! Haha. Men dagen va trevlig. Sen var vi hemma hos oss och Tatos bror och familj är här. och Alex och Isa, Albas vänner som dansar så sjukt bra! Imorn är det skola igen. Så tråkigt. Ska ta med ngt att göra, typ soduko, synd att jag sitter längst fram för då ser ju lärarn exakt vad jag gör. Men jag brukar skriva lite. Ska nog börja med en bok! Sen ska vi gå lite på "stan" och sen är det salsa! Roligt. Jag gillar att dansa salsa faktiskt, det är ju väldigt svårt och i början är det alltid lite pinsamt och stelt men sen släpper man loss och då känner man sig ganska duktig! Så trött jag är! tänker på Sverige, och på varför jag är här. Jag gillar att va här men tror inte det är ngt för mig. Jag behöver det inte lixom. Jag har allt jag behöver för att utvecklas och må bra hemma. Men jaja, ni vet ju. Jag tror bara att det här inte passar alla, och jag är kanske en av dom! Kanske ångrar jag mig när jag åker hem ( jag säger när för jag vet att jag inte tänker stanna hela året ), men det får jag handskas med när ångern kommer. Acceptera det val jag gör som åker hem. För det kan jag. Jag kommer över mina misstag! Jaja, nu, just nu, mår jag bra och njuter av värmen. Brun ska jag bli innan jag kommer hem! Jag har redan börjat.
Jag är lite rädd att jag kommer dom för nära här. För jag tycker det känns så fel att lära känna folket på djupet och sen åka hem och troligen nästan aldrig mer träffa dom. Även om jag stannar hela året så blir det så. Jag har ju svårt att lämna saker och jag förstår inte varför jag sdå ska utsätta mig för det två gånger. Alla sa innan att jag iaf måste försöka, sen är det ju bara att åka hem om det blir för jobbigt! Precis. Där var det sagt.
Jag och Alina följde precis Julia till bussen, dom är trevliga. På vägen hem pratade vi om Lily, haha hon tycker lika dant som jag. Hon är så, förlåt mig, stockholmig. Svårt att förklara med ord, men ni kanske förstår. Jaja, hon är jobbig iaf. Och pratar bara om sig själv, dom frågade mig varför jag ville hem och jag han säga att jag älskar sverige sen var hon igång och pratade om att hon hatade finland. Mm, självupptagen och tror hon är bäst och snyggast på allt! Bilder kommer mina saknade vänner!<3


Kommentarer
Postat av: bella

gud gumman va vi saknar dig! men kämpa på, skönt att det känns lite bättre nu. dina kompisar såg jätte mysiga ut :) puss på dig<3

2009-09-27 @ 11:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0