22 september

Första dagen i skolan. Jag var ju själv då i klassen. Alltså, jag kände ingen. Men det gick så bra så bra. Ett par tjejer kom genast fram och började prata med mig. Läraren på första lektionen var sjuk så vi hade en håltimme. Vi pratade, dom frågade massor om sverige och sen visade de mig skolan. Kommer inte alls ihåg alla namnen. Men de jag är med mest, som går i min klass heter Christina, Julia och Maria. Någon hette Sara, Alberto, Elena, en till Maria, Rosie fler fler. Kommer inte ihåg hälften av alla trevliga som pratade med mig! De var väldigt snälla så det känns bra. Jag förstår inte mkt på lektionerna men det är ju inte så konstigt. Matten är skit svår. Och gud va hungrig man bli utan lunch! Klockan elva har man en halvtimmes rast, men ingen mat. Man kan köpa mackor och sånt men ingen lunch lixom. Så hungrig jag va! Sen skulle jag på toa, då fanns det inget papper. Christina sa då att man måste ha med sig papper. För det finn lixom inte. Hur sjukt är inte det! Lektionerna är exakt en timme långa, varje dag samma sak. Alla klasser har samma tider så alla har rast samtidigt. Det är fullt i korridorerna när det är rast. Skillnad från min älskade skola där hemma. Jag gillar bättre med två eller tre lektioner per dag som är långa än som det är här. 6 lektioner per dag. Väldigt mkt! Gud vad jag längtar hem! Saknaden är sjuk! Men jag kämpar! En månad minst! Tjejerna frågade om jag ville följa med och äta med dom imorn, efter skolan. Gud så glad jag blev! Men jag kunde inte säga ngt mer än,- si! När dom frågade. Skulle velat säga typ gärna! Men icke. Sen kom jag hem vid kanske tjugo i tre, åt lunch och sen såg jag på Fama a bailar. Nu ligger jag i sängen och tänkte ta en siesta! Så typiskt. Men jag är så trött och jag är väldigt nära inpå gråt. Saknar mitt hem! Sååååå mkt! Längtar alltså sjukt mkt. Som en rökare längtar efter cigg! Jobbigt. Men en månad har jag sagt. Och så måste det bli. Inte mindre. Vilken med jag vore då! En månad! Men gud! Jag såg en hund igår som såg precis ut som tintin, då började jag gråta! Hehe, lite pinsamt. Men jag saknar till och med illa luktande tintin! <3 ska ringa pappa nu, för jag saknar honom!
Typ klockan sex åkte jag Lina, Alina fast vi kallar henne Lina hon som inte bor hos mig, hon är jätte trevlig, Alina och Lili till Julia. Hon bor i andra delen av stan. Det är sjukt billigt med taxi så vi åkte det. Det tar typ tio minuter och kostar 1 euro var. Ungefär. Väldigt bra! Hos Julia var en annan tjej som hette Hannah, hon var också från Tyskland, vi gick en tur vid vattnet. Väldigt trevligt och jag tror det var första gången jag verkligen trivdes här! kändes väldigt bra, solnedgång, roliga tjejer och värmen! Väldigt trevligt! Sen åkte vi hem och kilade upp på stan för att hitta en grej till mig. Men det hittade vi inte. Säger inte vad men det var ungefär bland de värsta som kan hända när man inte är hemma.
Jag pratade med Issa förut också! Hon är helt underbar! Bästabästa! Veronika trodde jag skulle ringa mig igår men icke? Undrar om hon dog eller ngt. min älskade vän <3


Kommentarer
Postat av: veronikathebest

Japp jag dog! Jag vill supergarna veta hur du har det och lasa hela din blogg, men jag har inte tid! fasen! Ska skaffa skype pa deras dator (om du inte viste sa rakade jag ha sonder min enga, klant jag ar). Har du skype? Det ar toppen bra! skaffa det annars! :D Om du vill sa kan du kolla in min blogg for nu finns det bilder! YAY! och inte sa mycket text pga. datorproblemet! Maila mig tilbaka! alskar dig <3 (och du kolla in min ordinary blogg om du vill se en heting! haha)

2009-09-25 @ 02:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0