19 september

Jag försöker verkligen nu. Men varje gång jag försöker kommer känslan. Pappa, du vet när du och mamma skiljde er. Då hade jag en känsla i magen. Den känslan har jag nu. Det är skit jobbigt verkligen. Och Therese moster sa att jag varje morgon ska säga att jag kan det här. Imorse stod jag framför spegeln och sa det. Det funkade i kanske tio minuter. Sen kom känslan igen. Jag saknar er. Jag vill hem. Men okej, pengar är bara pengar men det här är mycket pengar. Jag försöker. Jag var och handlade med Alba idag. Annorlunda. Sen pluggade jag lite spanska i hennes rum medans hon städade och lyssnade på Jonas Brothers. Det kändes bra. Men känslan är ändå där. Jag vill hem. Sen satte jag mig ute i solen och läste lite. Den första sidan tänkte jag bara på boken men den andra till den femte tänkte jag på annat. Allt jag saknar. Och att jag kan det här. Men jag vet inte om jag vill kunna det här. Men jag måste. Det handlar inte om vad jag vill nu tydligen, det handlar inte om att jag mår skit och vill hem till dig pappa, det handlar om att jag tydligen måste va här. Må skit. När det så lätt skulle bli bättre igen. Men nu försöker jag. På riktigt faktiskt. Varje gång känslan kommer puttar jag bort den. Men den är fan snabbt tbx. Ååååååh! ,- jag kan det här, jag ska lära mig spanska, jag kommer tbx ännu bättre och ännu starkare än innan. Men fan så svårt det är. Jag satsar på en månad nu. Den 12 oktober satsar jag på. Men då får vi se hur det känns. Imorn kommer Alina, Julia och en till Alina. Alina som ska bo här, Julia som ska bo hos en syster till Tato och Alina som ska bo hos Tatos bror. Kanske känns det bättre då. Kanske inte. Men jag kan det här! Jag vill lära mig spanska, men jag vill hem. Jag tänker också att jag gör det här tsm med vewe, vi gör båda samma sak lixom. Men det hjälper inte jätte mkt. Herregud, trodde den här känslan aldrig skulle komma tbx efter det att jag mådde bra efter skilsmässan. Men icke så fel jag hade. Den är tbx, värre än någonsin! Jag vill hem. Men jag försöker. Verkligen.
Alla här skriker på varandra som om de vore skit sura. Nu är de ju inte sura men det ger mig en obehaglig känsla. Hur länge till? Fan, pappa! Jag vill hem. nejnej, jag försöker. Det förtjänar en chans. Jag förtjänar att ge det här en chans. Men det är svårt.
Nu städar typ alla, jag har dammat av mitt skl rum. Det tog en halv halv minut. Sen kom känslan igen. Jaha, nu då? Kom igen sarah vafan! Du kan det här!
Jag mår bättre nu. Riktigt konstigt. Ingen aning om varifrån det kom. Pratade med Linda på msn, men var ledsen efter det. Men kanske peppade det mig, kanske. Jag vet inte. Men nu mår jag bra. Jag tänker dag för dag, jag tänker nutid. Inte framtid eller dåtid, nutid. Det är nog bra! Såg precis pirates of the carribean men dubbad då. Haha, riktigt konstigt hur snygga Johnny depp och Orlando Bloom kan bli riktiga nördar. Bara för de är dubbade till spanska! Men filmen är ju grymt bra tycker jag! Lagade mat med Aurori idag, det blev soppa, ett ägg, skinka och ost. Udda men väldigt gott. Till lunch va det inte riktigt lika gott, ris och bönor. Usch! Men konstigt nog går även det ner. Nu ska jag typ sova, imorn kommer Alina. Spännande! Hoppas hon är trevlig, det är hon säkert.

Haha, tänkte på det när jag läste igenom. Att jag skriver ju under en hel dag, så en del hopp i tiden finns ju. Så ni vet och inte tror jag är sjuk i huvet och inte kan skriva! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0