15 september

Hejsan hoppsan! Dagen har gått ganska fort. Konstigt eftersom vi egentligen inte gör någonting. Men idag har det faktiskt hänt lite nya grejer. Till att börja med har jag inte känt mig helt vilse och ensam, men när jag pratar med Lily så längtar jag hem, haha lät fel. Men när jag pratar om att jag är lite ledsen och egentligen vill hem just nu så blir jag ledsen. Mm, konstigt. Tex så var jag inte ledsen alls innan jag ringde pappa, men när jag hör hans röst och han frågar hur det går, ja då blir jag ledsen och vill hem! Men det känns mkt bättre nu! Idag var jag och Alba först på skolan, den är himla annorlunda från de jag är vana vid. Alltså, jag älskar Sverige väldigt mkt. Det är fint och fräscht och jag kan skämta. Haha, här är det inte så fint och fräscht och skämta kan jag bara glömma än på ett tag. Men aa, det blir bättre och bättre! Sen åt vi lunch, väldigt gott! Det var ris, räkor, musslor, ngt mer och sen en krydda som gör att det blir gult. Inte curry för så dum är jag inte, jag vet inte vad kryddan heter. Men åh så gott det var! Väldigt gott! :D sen kom två kompisar till Alba, Alex och någon tjej jag inte kommer ihåg namnet på. Jag trodde direkt att Alex var bög, alltså helt säker. Sen säger Albas kille Adrian att han inte är det. Att han och tjejen var tsm! Jag ba: what?! Fast jag sa ju inte det för jag vet inte hur man säger det på spanska och dom fattar ingen som helst engelska! Haha. Men jag tänkte det. Killen var väldigt snygg i ansiktet, men hade väldigt bögig kropp och han rörde sig verkligen som bög. Mm. Han och tjejen dansade lite salsa för oss, ett nummer dom skulle dansa på någon parad eller ngt sånt. De var riktigt jävla duktiga! Skulle vilja dansa så, Aurora, min madre sa att jag kan ta salsa lektioner här och om nio månader vara lika duktig som dem! Haha, no way! Men det skulle vara riktigt kul att ta danslektioner! Får se. Har fortfarande inte vant mig vid tanken att jag ska va här i nio månader! NIO MÅNADER! Shit va länge! Men alltså, när ska jag va i Spanien i ett år om inte nu lixom. Jag har bara en chans att få uppleva ngt sånt här, och den chansen är jag mitt i just nu! Jag måste bara våga verkligen ta den! Hör ni, så bra jag är! Så smart och underbar. Bästbäst är vad jag är! Sen skulle jag och Lily försöka oss på att gå på "stan" lite. Haha, vi hittade till den stora gatan. Ett plus i kanten där. Det första vi gjorde var att gå till en affär, typ kicks. Jag skulle köpa handtvål, livrädd för svin influensan haha, och en hudcreme och en duschtvål. Vet inte vilken som är tvål nämligen så jag köpte en egen! :P jaja. Lily är trevlig. Vi är nästan vänner. Men ibland är hon lite jobbig. Rättar mig när jag säger minsta fel i spanskan. Haha, stör mig på sånt! Men hon är min första nästan vän här så jag står ut med sånna små saker. Hon verkar ganska rolig också! Bra! Hoppas hon fattar min humor, sarkasm och dryga hemska skämt är min grej! Tummen upp (Y) Sen åt jag och Alba hos Lily och Adrian. Det blev typ lite plock mat, pizza bitar, skinka, bröd, oliver och finländsk ost som Lily hade med sig. Det var gott. Och chips hade dom till maten!!!!! Hur sjukt är inte det. Jaja. Det var gott. Snacka om skillnad hus till hus kan jag säga. Deras lägenhet är så himla fin om man jämför med vårt hus. Alltså, fräscht och lite nyare och helare. Lite mer som hemma i Sverige. Men kanske är det jätte bra för mig att bo som jag gör här, alltså så olikt Sverige som möjligt. Kanske. Börjar känna mig bättre till mods här. Pratade med dom om mina problem lite idag. Vill inte säga vad de var men dom vet det nu iaf. Alba ba: sabemos. Alltså, vi vet. Kändes bra. Nu ska jag se lite på någon film eller läsa twilight. Imorn är en ny dag, må den vara som denna och bättre! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0