FRIDAY NIGHT

skolan idag var ganska bra, sista lektionen var till och med rolig. jag pratade mycket med Julia och Rocío och med läraren! (y) tummen upp säger jag där! matteprovet idag gick åt skogen milt sagt. skrev ingenting, förutom på en men det vet jag var fel. engelskan gick bra, men eftersom jag kom på lektionen innan att jag kanske behövde kunna de spanska verben också så gick det lite sämre. eftersom jag inte kan dom på spanska! haha. men det duger lixom!

nu ska jag iväg och dansa salsa, sen ska vi äta ute idag , Lina, Julia, Alina och jag. kanske lily, vet inte. sen sover Julia och Lina här. då blire skräckfilm igen!

Alina ska byta familj. den 1 december drar hon. blandade känslor.

Herregud, jag fattart inte. jag har mått så bra idag, så kommer det som en jävla flugsvärm, känslan av ensamhet och otrygghet, längtan och saknad, och bara vilsenhet, som att sitta utanför och titta på sitt eget liv. vart är mitt liv? vill jag vara här 9 månader utav mitt liv som jag känner är i sverige?

okej, jag vill lära mig spanska. därför är jag här. jag är inte här för upplevelserna hur sjkukt det än låter, jag bryr mig inte om att uppleva ngt nytt, ngt som är roligare än den gråa vardagen där hemma, det är inget för mig. eftersom jag trivdes som fisken i dammen hemma. jag är här för spanskan, att lära mig ngt om mig själv, hitta styrkan i mig. därför är jag här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0