noche buena

nu är det så här att den 24 här är så jävla annorlunda så det knappt går att beskriva. för det första är det inte sådär mysigt som det är hemma, här är det mer fest. alltså just nu håller vi på med maten och städar och lyssnar på musik. men inte julmusik utan salsa/party musik. konsitgt, ja lite. jag längtae efter kalle anka som jag inte ens ser på hemma, och längtar efter gröten, efter typiska saker. men jaja, herregud. en jul mer eller mindre, vad gör väl det! inte ett skit. maten blir iaf god, och kul ska vi nog ha eftersom vi kommer dansa tills 6-7 på morgonen säger dom. hela familjen kommer hit efter middagen, vilket vill säga runt 12. då börjar festen. inga julklappar, ingen tomte. bara mat och dans och fest. alltså, väldigt annorlunda. men okej, en jul är ingenting. det här är bara nytt, och nästa år är jag hemma som vanligt.!! sådärså!

jag har precis skärt kräftor och morötter som ska bli till små uppsättningar av mat. får se hur det smakar! det smakar troligen mycket gott men inte juligt! jo, allt är nog jävligt bra förutom det lila faktum att det är jul! menmen, som sagt. en jul! en jul! 

längtar redan tills nästa jul! :D haha. svenska julen är fan rikltigt bra!

nu sitter jag förbrilt och letar efter kalle anka. hittade en dålig version av svts jul! det duger.
nu är jag i spanien. spansk jul!

skriver mer imorn och berättar i DETALJ hur en spansk jul ser ut!

älskar er familjen! god jul allihopa! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0